Kuran insanlara yol gösteren ilahi rehberdir. İnsanoğlunun başıboş yaratılmadığını, dünyaya gelişinin bir gayesi olduğunu, ahiret hayatında yeniden dirilmenin, hesabın, cennetin ve cehennemin varlığını haber verir. Bu inanç insanın aklını da kullanarak düzgün bir dünya hayatı yaşamasını sağlar. Zalimim zulmüne engel olur. Ahirette dirilme ve hesap verme gerçeğinden kaçan, adeta kafasını kumlara sokarak bu gerçeği görmek istemeyen, ya da işine gelmeyenler buna inanmazlar. Ama onların inanmamaları gerçeği değiştirmez. Kur’an’ın yeniden dirilmekten haber vermesi zalim Mekke müşriklerini rahatsız etti. Ümeyye b. Halef ismindeki müşrik peygamberimiz(as)in karşısına çıkarak eline aldığı çürümüş kemikleri ufaladı ve dedi ki:
-“Bunlar mı dirilecek, nasıl olur, bu mümkün değil, insan doğar, yaşar, ölür, her şey biter.”
Bunun üzerine Kur’an’ın kalbi olarak tabir edilen Ya-Sin süresinin şu ayetleri nazil oldu ve müşriklere cevabı tokat gibi yüzlerine vurdu.
-“İnsan kendisini bir nutfeden (meniden) yarattığımızı görmez mi? Oysa bak, şimdi o, açıktan açığa bize karşı duran biri olmuştur.”
-Kendi yaratılışını unutup bize örnek getirmeye kalkışıyor ve “Şu çürümüş kemiklere kim can verecekmiş?” diyor.”
- “De ki: "Onları ilk defa yaratan diriltecektir. O, her türlü yaratmayı bilendir."
-“O, sizin için yeşil ağaçtan ateş yaratandır. Şimdi siz ondan yakıp duruyorsunuz.”
-“ Gökleri ve yeri yaratan Allah'ın, insanlar ölüp yok olduktan sonra onları aynı şekilde yaratmaya gücü yetmez mi? Elbette yeter! Çünkü O, her şeyi tam ve mükemmel bir şekilde yaratan, her şeyi hakkiyle bilendir.”
-“O, bir şeyin olmasını dilediğinde ona sadece “Ol!” der; o da hemen oluverir.”
Bir şeyi yoktan mı yaratmak zordur, yoksa tekrardan mı yaratmak zordur? Elbette birincisi daha zordur. Gerçi Allah için zorluk yoktur. Zorluk beşer içindir.
Şöyle düşünelim: Bir adam hiç yoktan, bir saat yapıyor. Daha sonra o saati parçalara ayırıyor, sonra tekrar topluyor. Hangisi zordur? Elbette sıfırdan yapmak zordur, ikincisi daha kolaydır. Çünkü elinde daha önce yapılmış bir model vardır. Rabbimiz şöyle buyuruyor:
-“Şimdi Allah'ın Rahmet eserlerine bak; ölümünden sonra yeryüzünü nasıl diriltmektedir, şüphesiz O ölüleri de gerçekten diriltecektir. O her şeye Kadirdir.”
Allah Adil’dir. Adaletinin tecelli etmesi için yeniden dirilme, hesap, ceza, mükâfat olmalıdır ve vardır. Çünkü dünya da çok büyük adaletsizlikler olmaktadır. Çoğu zaman kuvvetliler zayıfları ezmektedir. Gerçek adaletin tecellisi Mahkeme-i Kübra’da olacaktır.