Bu haber 05 Mayıs 2012, Cumartesi 09:20 tarihinde eklendi. 4428 kez okundu.
Doğru reklam marka yapar
LİAD tarafından düzenlenen “Marka” başlıklı seminere katılan Romanson saatlerinin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Hekimoğlu, “Her markanın bir karakteri vardır. Doğru reklam marka yapar. Biz bunu Kurtlar Vadisi’ne sponsor olunca gördük” dedi.
Lüleburgaz İş Adamları Derneği (LİAD) tarafından önceki akşam Lüleburgaz Ticaret Borsası toplantı salonunda “Marka” başlıklı bir seminer düzenledi.
Saat 20.45’de başlayan toplantıya konuşmacı olarak Romanson saatlerinin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Hekimoğlu katıldı.
Toplantıda sunum yapan genel sekreter Şadan Canaz önce gecenin konuşmasını yamak üzere LİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Konca’yı kürsüye davet etti.
Türkiye ekonomisinin şu an çok iyiye gittiğini LİAD’ ında buna katkı sunduğunu belirten Konca “LAİD olarak geçtiğimiz hafta aileli olarak Çanakkale’ye gezi düzenledik. İki AB projesi yürütüyoruz. Anneler günü nedeniyle de 13 Mayıs 2012 Pazar günü de Evrensekiz’ de ailelerimizle birlikte piknik yapacağız. Her başarını bir öyküsü vardır. Romanson saatlerinin başarısını da Yönetim Kurulu Başkanı Ali Hekimoğlu’ ndan dinliyoruz” dedi.
Konca’nın konuşmasının ardından kürsüye Hekimoğlu geldi.
Her markanın kendisine özel bir karakteri olduğunu belirten Hekimoğlu “Dünya’da marka olmak çok önemli. Markaların bedelleri çok pahalı. Dünya firmaları marka olmanın önemini bildiği için reklam bütçelerine çok büyük pay ayırıyorlar. Türkiye’de firmalarda henüz reklam bütçelerine pay ayırma bilinci yok. Bazı firmaların reklam bütçesi bile yok. Sonra ne oluyor. Kısa sürede hayal kırıklığına uğrayıp kapanıyorlar. Türkiye’de ise henüz marka olma sistemi pek oturmuş değil. 2004 yılında biz Romanson olarak 13 bölüm Kurtlar Vadisi’ne sponsor olduk. Bu bilinçli bir sponsorluk değildi. O zaman Kurtlar Vadisi sponsor arıyordu. Bizde reklam bütçelerimiz daha önceki yıllarda çok fazla ayırmıştık Ancak bir karşılığını bulamamıştık. Çok cüzi bir ücretle bize sponsorluk teklif ettiler. Bizde ne olacak sanata desteğimiz olur hiçbir şey olmazsa diye sponsor olduk Ama Kurtlar Vadisi bir tuttu. Türkiye’nin en tanınmış markası olduk. Bilemeden büyük bir reklam anlaşması yapmıştık. Bundan dolayı çok mutluyuz. İşte ben o zaman anladım. Doğru reklamı yapmak kurumu ve kişiyi marka yapar. Daha sonra bu şöhreti taşımakta çok zorlandık. Tüketiciler kullandıkları ürünlere dikkat ettiler. Hata aramaya başladılar. Sonra yine işlerimiz rayına girdi. Biz hala Kurtlar Vadisi’nden yaptığımız şöhretin ekmeğini yiyoruz. 2001 yılında olan krizde çok zorluklar çekmiştik. Ama 2008 yılına olan krizde fazla zorluk çekmedik. Bunu da marka olmamıza bağlıyorum” dedi.
Hekimoğlu’nun marka ile ilgili sunumu saat 22.00’de sonra erdi. Daha sonra Genç LİAD ve LİAD Kadın Girişimciler Komisyonu Üyeleri’ne rozetleri takıldı.
Toplantıya Pınarhisar Kaymakamı Mevlüt Özmen’de katıldı.
Ertan BAYER
|